Wednesday, September 1, 2010

E.L.E.V.A.T.O.R.E.S.C.A.L.A.T.O.R

Pejam celik, pejam celik dah nak dekat setahun dah aku kat sini..terasa macam baru semalam aku masuk kat sini..teringat waktu aku mula-mula masuk..aku takde kawan sebab aku sorang jea dari syarikat kijang tue yang dihantar ke syarikat lift nie..huhuhu..mula-mula agak sedih jugak lah, tapi aku still happy coz aku tak lagi kerja di tempat lamuku itu.."tekan dan pergi"..hahahaha

Teringat lagi kawan pertama aku yang ajak aku pergi lunch..si mata sepet yang pakai kaca mata..kecik molek orang nyer..Mei Yin name nyer..die bukan seorang yang peramah pada mula nya, tapi bila dah kenal die sangat lah baik..tue lah orang cakap " Tak Kenal Maka Tak Cinta"..huhuhu..kemudian kawan aku makin bertambah..kawan-kawan ku hanya ci mate sepet dan kulit tak cerah..mereka adalah Mei Yin, Sally, Kenneth n Peru,my elders brother..tapi mereka sume baik..dari situ, aku dapat improve english aku..walaupun aku xgemar dengan keje aku dikala itu, tapi aku happy sebab aku ade kawan-kawan yang baek..

Lame kelamaan aku dan Mei Yin semakin rapat..kami dah macam belangkas..kemana saje ade aku, pasti ade die...kemudian die habis internship disitu..aku sedey sangat..tapi aku pendam kan aje..terasa lost jugak die takde..kemudian aku ditukarkan ke department laen..New Equipment Sales..aku dikelilingi oleh kumbang-kumbang disana..pada mula nya aku agak busan sebab aku takde kawan..nak borak dengan colleague aku mereka sume busy..Buno..colleague aku yang takkan bercakap dengan orang baru..n another one is Nenas..hahaha..die memang peramah pada mula nya, pastu nanti die buli..but i've learn a lot with both of them..they really good colleague actually..n i love them both..

Waktu mula-mula Nenas buli aku, aku bengang sangat..rase cam nak tampar-tampar jea muke die..aku marah sampai aku xleh nak tengok muke die..seminggu aku tak bercakap dengan die..then lame kelamaan aku profesional la..mane leh tak bercakap lame-lame kan..huhu..aku ade mengadu ngn Peru n Mei Yin..tanpa aku sangka, Peru call Nenas untuk bagi amaran jangan buli aku..sangat terharuuuuu~~~ (^-^) tak sangka Peru sayang kat aku camtu..huhuhu..

Sejak dari situ, Nenas dah tak buli aku and kitorang dah jadi baik like bother n sister sampai lah kemunculam Angelina, our new Sales Executive..sangat menyampah coz die engat die bagus sangat padahal tak reti buat keje pun..huh!!Actually, aku penah ade hati ngn Nenas tue tapi sebab perangai die camtu kan, jadi aku rase better don't before late..huhuhu..but frankly speaking, he's a good friend but not a good colleague..coz he's very perfectionist.. susah jugak kalu camtu..

Selepas kehadiran Angelina, aku lagi rapat dengan Buno berbanding Nenas..Aku n Buno, Nenas n Angelina..huhuhuhu..semua bermula lepas aku wish birthday Buno..26 June same birthday with my brother..sekarang semua itu bakal tinggal kenangan sebab aku telah mengambil keputusan untuk keluar dari syarikat kijang itu, tapi macam bakal ade konflik sebab syarikat kijang itu macam tak nak lepas kan aku..aku tak tau keputusan yang aku wat nie betul ke salah..tapi gerak hati aku cakap lebih baik benti dari programme nie..

Hopefully aku dapatlah kata putus untuk diriku ini sebab ini melibatkan mase depan aku..sebenar nyer aku sangat suke kerja kat situ..sebab si mate sepet ini kebanyakkan nyer profesional..dorang tak banyak politik..gossip..n the most important thing, dorang bersatu padu antara satu sama lain..itulah nilai yang perlu kita terapkan dalam bangsa kita sebenarnyer..tapi bangsa kita suka tikam sesame sendiri..sedih bila mengenangkan nasib bangsa kita...but if I quit from this programme, working with Elevator is the most happy and precious moment in my life..Thanx ya!! =)

No comments:

Post a Comment