Monday, September 6, 2010

si chenta hatiku =)

Aku dan dia..kami selalu bertemu tapi tidak pernah menyapa..dia pemalu orangnya..tiap kali kami bertentang mata, dia akan tunduk sahaja..tetapi seazali nya aku tidak tegar untuk bertentang mata dengannya kerana dari mata akan turun ke hati..itulah pepatah orang tua..pada mula nya aku hanya memandang sahaja dia, tetapi apabila selalu bertemu hati aku mula bertaut pada si dia..melihat muka nya yang innocent, baik, sopan santun cakap nya membuat aku jatuh hati pada perwatakan nya..kebetulan aku dan dia selalu sampai pada waktu yang sama di LIFT..di situlah kisah ku bermula..makin lama, makin kerap aku bertemu dengan dia..

Saban hari hatiku makin tertaut pada si dia..aku tertunggu-tunggu juga untuk dia menyapaku..tetapi apakan daya, dia tidak juga menyapaku..pernah sekali di satu pagi aku nampak dia membawa gitar dari tempat parking..makin bertambah lah perasaanku padanya kerana aku memang suka orang yang main gitar pun..kebetulan nampak, aku tunjuk pada kakakku..tetiba kakaku mengeluarkan statement " muka dia macam orang dah kawin jea.." sedih hatiku mendengar kata-kata yang keluar dari mulut kakakku..entah benar atau tidak tekaan kakakku itu..

Tapi dari cara pandangan nya seolah-olah dia juga mempunyai perasaan yang sama terhadap diriku..ada pernah sekali setelah sekian lama tidak ketemu, tetibe aku berjumpa si dia ketika turun minum di waktu petang..aku duduk bertentangan dengan si dia ketika itu..riak muka dia agak terkejut berjumpa denganku..seolah-olah dia berkata pada diri sendiri " eh, minah nie.." huhuhu..aku happy sangat bertemu dengan si dia pada hari itu..tidak terkata rasa nya..

Sejak akhir-akhir ini aku sudah tidak bertemu lagi dengan si dia..semua nya bermula ketika bulan puasa hari itu..hampir sebulan jugalah aku tidak bertemu dengan si dia..makin mendalam perasaan rindu di hati ini terhadap si dia..adakah masih ada harapan untuk aku bertemu dengan nya lagi? adakah harapan untuk aku bertegur sapa dengan nya? aku juga tidak tahu..tetapi satu aku belajar ketika aku menghadirkan diri ke training syarikat kijang.." we need to BELIEVE with ourself, then we wil  get it"

Kini aku sedang cuba untuk menanamkan "BELIEVE" itu didalam diriku yang aku akan bersama dengan si dia akhir nya.." abang botak!! we will be together forever and ever~~amin.."

itulah cerita chentaku tentang gadis lift dan abang botak..=)

No comments:

Post a Comment